4-letnie Studium Psychoterapii Integratywnej
Szkolenie jest organizowane przez PIPI MKN - zapraszamy na stronę: www.pipi.org.pl
REKRUTACJA 2019
Szczegółowe i aktualne informacje odnośnie rekrutacji na najbliższy rok znajdą Państwo w linku. Kliknij tutaj
Założenia
Przygotowanie do zawodu zgodne ze standardami europejskimi i polskimi
Studium
Psychoterapii to studia praktyczne, wszechstronnie przygotowujące do
zawodu psychoterapeuty. Oparte jest na Deklaracji
Strasburskiej
European Association for Psychotherapy (EAP) oraz na standardach
szkoleniowych EAP i Polskiej Rady Psychoterapii.
Psychoterapia integratywna –kierunek
psychoterapii integratywnej rozwinięty przez Milenę Karlińską-Nehrebecką.
Stawia sobie za cel prowadzenie pacjentów w stronę zdrowia i spełnienia w
życiu. W myśl teorii integratywnej systemowej
o skuteczności psychoterapii decyduje osoba psychoterapeuty, a nie modalność
czy zastosowane techniki. Potwierdzają to najnowsze badania naukowe oparte na
metaanalizach. Dlatego psychoterapeuta integratywny czerpie z dorobku różnych
kierunków psychoterapii, wolny od dogmatyzmu i ograniczeń płynących z przynależności
do jednej szkoły.
Wszystko w jednym miejscu i wiadomo za ile. Program jest tak skonstruowany, by w jednym miejscu i przy transparentnych kosztach zapewnić wszystkie elementy wyszkolenia zawodowego: kształcenie teoretyczne, praktyczne, psychoterapię szkoleniową, superwizję, opiekę tutora.
24 lata doświadczeń w kształceniu. Model psychoterapii integratywnej, wypracowany w ciągu ponad 20 lat w Instytucie, okazał się bardzo skuteczny w leczeniu pacjentów, a model kształcenia w zawodzie psychoterapeuty, sprawdził się w wieloletniej praktyce szkoleniowej. Szkolenie w zawodzie psychoterapeuty oparte jest na naukach psychoterapeutycznych i pokrewnych.
350 absolwentów. W ciągu 22 lat ponad 300 absolwentów i studentów Studium, psychologów, pedagogów, lekarzy, absolwentów nauk humanistycznych i medycznych, zdobyło zawód psychoterapeuty i wykazało swoją skuteczność w pracy z pacjentami w poradniach, szpitalach i ośrodkach, gdzie często zajmują kierownicze stanowiska. Rozwinęli też praktyki prywatne, tworząc gabinety i większe placówki.
Studenci i absolwenci Studium podczas konferencji, luty 2015.
Praktyka prywatna.Wysokie standardy kształcenia i terapii osobistej owocują wysokimi kompetencjami. Badania z 2015 wskazują, że przed rozpoczęciem Studium jedynie 1% studentów prowadzi prywatne gabinety, a na IV roku 90% ma praktykę prywatną.
Zakorzenienie w
nauce europejskiej i stale weryfikowana skuteczność. Nad modelem
psychoterapii integratywnej oraz modelem kształcenia zawodowego w Instytucie
prowadzone są obecnie badania empiryczne pod kierunkiem kadry naukowej Sigmund
Freud University w Wiedniu. Instytut jest ambasadorem SFU w Polsce i jako jeden
z nielicznych
w Polsce, poddaje swoją działalność kliniczną i szkoleniową systematycznym
badaniom naukowym. Pokazują one wysoką skuteczność psychoterapeutów
wyszkolonych w Instytucie. Spójność teoretyczna psychoterapii integratywnej połączona
jest z otwarciem na inne kierunki psychoterapii i stałym adaptowaniem nowych
osiągnięć nauki. Cenimy przynależność do międzynarodowej społeczności
psychoterapeutycznej - naszym „domem" jest psychoterapia europejska.
Wysokie wymogi wobec psychoterapeuty. Psychoterapeuta - jako człowiek - jest kluczowym czynnikiem psychoterapii. Na ile potrafi być szczęśliwy, tworzyć dobre związki, znaleźć spełnienie w życiu: kochać, pracować, bawić się, stanąć wobec spraw ostatecznych - na tyle będzie mógł pomóc swoim pacjentom. W swoich przełomowych badaniach B. Wampold udowodnił, że wpływ osobistych kompetencji psychoterapeuty na wynik terapii jest wielokrotnie większy, niż konkretnych technik. Dlatego na Studium Psychoterapii kładziemy nacisk na osobowościowe kompetencje psychoterapeuty.
Bezpieczeństwo i
oparcie. Psychoterapia
i superwizja odbywa się w grupie o stałym składzie. Stała grupa szkoleniowa na
przestrzeni 4 lat daje poczucie bezpieczeństwa i wzajemne oparcie, pomaga
uczestnikom osiągnąć więcej, niż grupy
o zmiennym składzie. Każdy student ma opiekę patrona ze starszego rocznika,
który go wspiera w sprawach zawodowych. Unikalna atmosfera przyjaźni i więzi
owocuje też wspólnymi przedsięwzięciami zawodowymi.
Uczenie od
doświadczonych psychoterapeutów - nauczycieli. Osobista relacja
z doświadczonymi superwizorami
i nauczycielami psychoterapii, o zróżnicowanym stylu pracy, pomaga w
rozwijaniu własnych kompetencji i staniu się profesjonalistą.