wykop.plPoleć stronę

Szkolenia z psychoterapii w Instytucie - kursy

Założenia


Przygotowanie do zawodu zgodne ze standardami europejskimi i polskimi

Studium Psychoterapii to studia praktyczne, wszechstronnie przygotowujące do zawodu psychoterapeuty. Oparte jest na Deklaracji Strasburskiej European Association for Psychotherapy (EAP) oraz na standardach szkoleniowych EAP i Polskiej Rady Psychoterapii.

Psychoterapia integratywna –kierunek psychoterapii integratywnej rozwinięty przez Milenę Karlińską-Nehrebecką. Stawia sobie za cel prowadzenie pacjentów w stronę zdrowia i spełnienia w życiu. W myśl teorii integratywnej systemowej
o skuteczności psychoterapii decyduje osoba psychoterapeuty, a nie modalność czy zastosowane techniki. Potwierdzają to najnowsze badania naukowe oparte na metaanalizach. Dlatego psychoterapeuta integratywny czerpie z dorobku różnych kierunków psychoterapii, wolny od dogmatyzmu i ograniczeń płynących z przynależności do jednej szkoły.

Wszystko w jednym miejscu i wiadomo za ile. Program jest tak skonstruowany, by w jednym miejscu i przy transparentnych kosztach zapewnić wszystkie elementy wyszkolenia zawodowego: kształcenie teoretyczne, praktyczne, psychoterapię szkoleniową, superwizję, opiekę tutora.

24 lata doświadczeń w kształceniu. Model psychoterapii integratywnej, wypracowany w ciągu ponad 20 lat w Instytucie, okazał się bardzo skuteczny w leczeniu pacjentów, a model kształcenia w zawodzie psychoterapeuty, sprawdził się w wieloletniej praktyce szkoleniowej. Szkolenie w zawodzie psychoterapeuty oparte jest na naukach psychoterapeutycznych i pokrewnych.

350 absolwentów. W ciągu 22 lat ponad 300 absolwentów i studentów Studium, psychologów, pedagogów, lekarzy, absolwentów nauk humanistycznych i medycznych, zdobyło zawód psychoterapeuty i wykazało swoją skuteczność w pracy z pacjentami w poradniach, szpitalach i ośrodkach, gdzie często zajmują kierownicze stanowiska. Rozwinęli też praktyki prywatne, tworząc gabinety i większe placówki.


Studenci i absolwenci Studium podczas konferencji, luty 2015.

Praktyka prywatna.Wysokie standardy kształcenia i terapii osobistej owocują wysokimi kompetencjami. Badania z 2015 wskazują, że przed rozpoczęciem Studium jedynie 1% studentów prowadzi prywatne gabinety, a na IV roku 90% ma praktykę prywatną.

Zakorzenienie w nauce europejskiej i stale weryfikowana skuteczność. Nad modelem psychoterapii integratywnej oraz modelem kształcenia zawodowego w Instytucie prowadzone są obecnie badania empiryczne pod kierunkiem kadry naukowej Sigmund Freud University w Wiedniu. Instytut jest ambasadorem SFU w Polsce i jako jeden z nielicznych
w Polsce, poddaje swoją działalność kliniczną i szkoleniową systematycznym badaniom naukowym. Pokazują one wysoką skuteczność psychoterapeutów wyszkolonych w Instytucie. Spójność teoretyczna psychoterapii integratywnej połączona jest z otwarciem na inne kierunki psychoterapii i stałym adaptowaniem nowych osiągnięć nauki. Cenimy przynależność do międzynarodowej społeczności psychoterapeutycznej - naszym „domem" jest psychoterapia europejska.

Wysokie wymogi wobec psychoterapeuty. Psychoterapeuta - jako człowiek - jest kluczowym czynnikiem psychoterapii. Na ile potrafi być szczęśliwy, tworzyć dobre związki, znaleźć spełnienie w życiu: kochać, pracować, bawić się, stanąć wobec spraw ostatecznych - na tyle będzie mógł pomóc swoim pacjentom. W swoich przełomowych badaniach B. Wampold udowodnił, że wpływ osobistych kompetencji psychoterapeuty na wynik terapii jest wielokrotnie większy, niż konkretnych technik. Dlatego na Studium Psychoterapii kładziemy nacisk na osobowościowe kompetencje psychoterapeuty.

Bezpieczeństwo i oparcie. Psychoterapia i superwizja odbywa się w grupie o stałym składzie. Stała grupa szkoleniowa na przestrzeni 4 lat daje poczucie bezpieczeństwa i wzajemne oparcie, pomaga uczestnikom osiągnąć więcej, niż grupy
o zmiennym składzie. Każdy student ma opiekę patrona ze starszego rocznika, który go wspiera w sprawach zawodowych. Unikalna atmosfera przyjaźni i więzi owocuje też wspólnymi przedsięwzięciami zawodowymi.

Uczenie od doświadczonych psychoterapeutów - nauczycieli. Osobista relacja z doświadczonymi superwizorami
i nauczycielami psychoterapii, o zróżnicowanym stylu pracy, pomaga w rozwijaniu własnych kompetencji i staniu się profesjonalistą.



Poprzednie                    Powrót na górę                    Następne >>
Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej MKN (PIPI)
ul. Pod Skałą 9, 30-237 Kraków, tel. 797-414-938, (12) 420 06 03

Instytut Psychoterapii MetaSystemowej (IPM)
ul. Pocieszka 6, 31-408 Kraków,
tel. 884 802 222